Terugzendingen Consumentenkoop ONE.NL

1.1 Procedures en algemene voorwaarden voor terugzendingen

  • 1.1.1 Condities
  • - Een ontvangen product wordt in zijn geheel wordt gezien als een product van ONE.NL, dat is inclusief de orginele verpakking. Dit betekent dat wanneer de klant een product heeft besteld en niet tevreden is met een van de inbegrepen artikelen hij toch het volledige product moet terugsturen in de originele verpakking. ONE.NL behoudt het recht om incomplete producten terug te sturen naar de klant. ONE.NL zal zorgdragen voor het retour adres.
  • - U mag echter geen Apple producten aan ons retourneren en terugbetaling eisen indien het plastic verpakking van desbetreffende product verwijderd is.
  • 1.1.2 Modaliteiten - Het inpakken van het product
  • - De klant moet aan ONE.NL laten weten dat deze het product graag terug wil sturen. Dit kan de klant per E-mail, telefoon, fax, of post doen. De klant moet contact met ons opnemen voor de aangegeven termijn. Deze termijn betreft 7 werkdagen.Tevens moet het product binnen de aangegeven termijn ontvangen zijn bij ONE.NL.
  • - De retour aanvraag moet bij onze helpdesk gedaan worden, welke een retour nummer (RMA nummer) voor de klant zal aanmaken. Wanneer een klant een RMA nummer heeft, dient hij het direct retour te zenden naar ONE.NL, zodanig dat de verzending binnen 9 werkdagen valt. Het adres waar de retour producten heen dienen te gaan, zal duidelijk gemaakt worden bij het aanmaken en ontvangen van het RMA nummer.
  • - Wanneer het om een defect gaat, zal na deze termijn de garantiebepaling in gaan en het product ter reparatie aangeboden worden door ONE.NL. De klant wordt door ONE.NL aangeraden om de retourzending aangetekend te versturen, zodat het product te volgen en verzekerd is. De klant is zelf verantwoordelijk voor een ordentelijke verzending van het product.
  • Verpakking
  • - Kies een verpakking van hetzelfde formaat als de te retourneren artikelen.

  • Let op: De verzendkosten zijn te allen tijde voor de klant.

  • - Verpak de spullen met beschermend en schokabsorberend materiaal. Zorg dat het goed verpakt is zodat het product de verschillende zijkanten van de verpakking niet kan aanraken of zodat het in de doos niet kan bewegen.

  • Let op: schrijf a.u.b. niets op de originele verpakking.

  • - Laat duidelijk de retournummers zien aan de buitenkant van het pakket, naast het verzendadres met de melding RMA. Als er meerdere retour nummers doorgegeven zijn dienen deze allemaal op het pakket vermeld te worden. Als meerdere pakketten nodig zijn voor de verzending, is het belangrijk dat de nummers op de doos met de betreffende inhoud overeenkomen.
  • - Schrijf de verzenddatum op
  • - De gegevens van de klant dienen op de doos vermeld te staan.
  • Het is belangrijk om de retour nummers op het pakket te vermelden.

  • Belangrijk: bij ontvangst, wordt de conformiteit van het retour verzonden product en de reden van het retour gecontroleerd.

  • Indien het product niet conform is of de reden van retourzending niet ontvankelijk verklaard wordt, zal deze niet aangenomen worden door ONE.NL en zal het product op kosten van de klant retour naar de klant verzonden worden. De reden van retour kan opnieuw onderzocht worden. Naar aanleiding hiervan zal de klant per mail of telefoon geïnformeerd worden over de vooruitgang van zijn retour.
  • De retourservice ONE.NL wordt niet als expert erkend. De mogelijkheid bestaat dat defecte toestellen doorgezonden moeten worden naar de serviceplaats van de fabrikant. Dit zal meestal de technische dienst van de fabrikant zelf zijn. In zo’n geval zal de procedure van de fabrikant gevolgd worden.

1.2 Terugzendingen binnen van 7 werkdagen

  • 1.2.1 Retour modaliteiten
  • De consument heeft recht op 7 werkdagen proeftijd vanaf de datum van levering van de bestelling. Binnen 7 werkdagen moet de klant een Retournummer (RMA) aanvragen bij ONE.NL. Het artikel dient binnen 9 werkdagen geretourneerd te worden in originele verpakking en in goede staat zodat deze opnieuw verkocht kan worden. Tevens heeft de klant recht op vervanging of terugbetaling zonder extra kosten, met uitzondering van de verzendkosten.
  • Let op: een retour verzonden product dat niet meer geschikt is voor verkoop zal niet geaccepteerd worden. Het product moet in perfecte staat teruggestuurd worden in de originele verpakking, niet beschadigd, alle accessoires ongeopend en onbeschreven. Indien dit niet het geval is, wordt het product teruggestuurd naar de klant, op diens kosten. Om de aanvraag correct af te kunnen handelen, dient de consument telkens zijn order referentienummer en zijn volledige contact gegevens door te geven.
  • 1.2.2 Specifieke retour voorwaarden voor intrekking van de bestelling binnen de proefperiode
  • Geen retour zal aangenomen worden indien:
  • - de retour aanvraag buiten de proefperiode afgehandeld is, wanneer de oorspronkelijke verpakking beschadigd is of als het product gebruikt is.
  • - de aanvraag van de producten die de mogelijkheid hebben om op kunnen nemen (mp3 spelers, mobiele telefoons, USB sticks, geheugen kaarten) buiten de garantie datum valt en/of als de originele verpakking beschadigd is, vastgemaakt is met plakband, geopend, gescheurd, gemarkeerd en/of als het product geïnstalleerd of gebruikt is.
  • - Afgeprijsde artikelen zullen niet teruggenomen of vervangen worden, behalve in geval van verborgen tekortkoming.
  • - Niet “materiële” producten (zoals download`s)
  • 1.2.3 Afhandeling van de terugzendingen binnen proefperiode
  • ONE.NL behoudt het recht beschadigde artikelen, handleiding, ontbrekende accessoires enz. Die niet binnen de voorwaarden en condities van ONE.NL vallen, te weigeren voor omruiling.
  • 1.2.4 Verzendkosten voor terugzendingen binnen proefperiode
  • De verzendkosten komen voor rekening van de klant.

1.3 Retour wegens defect bij het uitpakken

  • 1.3.1 Retour mogelijkheden voor defect bij het uitpakken.
  • Bij ontvangst van een defect product wordt de klant uitdrukkelijk verzocht om dit te melden, doch uiterlijk binnen 5 werkdagen na ontvangst. Tijdens de retouraanvraag is het noodzakelijk dat de klant zo nauwkeurig mogelijk het probleem beschrijft. Bepaalde merken ondersteunen dit soort problemen en onderhandelen direct met de consument. In een dergelijk geval zullen de nodige gegevens en procedures om contact te nemen met de fabrikant door ons aan de klant gegeven worden. De klant zal dan contact op moeten nemen met de fabrikant welke na bevestiging dat het product inderdaad defect is, de klant een standaard vervanging aan zal bieden. Voor andere merken zal ONE.NL helpdesk een retour nummer (RMA) aanmaken. Het product dient dan retour verzonden te worden in de originele verpakking zelfs als deze al geopend is. Alle accessoires dienen meegestuurd te worden (handleiding, kabels, garantie enz.). Om ervoor te zorgen dat de aanvraag goed afgehandeld wordt dient de klant systematisch het ordernummer en de adresgegevens door te geven.
  • Let op: Alleen de producten die defect bij ontvangst (DOA) zijn en bevestigd zijn door de fabrikant zelf zullen geaccepteerd worden. Zo niet dan zal het product retour verzonden worden naar de klant of onder een andere reden behandeld worden (garantie voorwaarden fabrikant).
  • 1.3.2 Uitsluitingen
  • 1. Producten die niet defect bij ontvangst zijn bij openen na diagnose van de deskundigen of een technisch centrum.
  • 2. Defect na verkeerd gebruik van het product.
  • 3. Geopende of uiteengenomen producten.
  • 4. Schade, defect, beschadiging of gebrek toegeschreven aan externe oorsprong.
  • 5. Schade die ontstaat door corrosie, oxidatie (waterschade), verkeerde verbinding of aan een stroomvoeding probleem.
  • 6. Schade die ontstaan door een stroomvoeding. Hiermee word bedoeld niet een interne fout van de lader maar een externe. Bijvoorbeeld een defect stopcontact.
  • 1.3.3 Afhandeling van retour wegens defect bij ontvangst
  • De klant dient een aanvraag te doen bij ONE.NL. Naar aanleiding van het defect zal ONE.NL met de fabrikant beslissen of er een reparatie of standaard vervanging van het product volgt. Afhankelijk van de aard van het product, de voorraad en de wensen van de klant zal ONE.NL voorstellen om het product opnieuw te verzenden of vervangen met een product van zelfde waarde.
  • 1.3.4 Retour kosten indien defect bij ontvangst
  • Verzendkosten welke gemaakt worden door de klant wanneer het product defect bij ontvangst is, zal ONE.NL niet vergoeden. In het kader van de tevredenheid van de klant, kan ONE.NL voorstellen om het pakket op te halen bij de klant via een partnertransporteur.
  • NB.: Indien de klant kiest om het pakket zelf retour te zenden, kan ONE.NL de retourkosten aan de klant terugbetalen indien aan specifieke voorwaarden is voldaan. ONE.NL is dit niet verplicht.

1.4 Retour wegens referentie fout

  • 1.4.1 Retour mogelijkheden
  • De klant heeft 48 uur de tijd om aan ONE.NL door te geven dat het ontvangen product anders is dan de klant besteld heeft. Dit betreft verkeerde kleur, eigenschappen of het product is verschillend met hetgeen voorgesteld was. ONE.NL zal na ontvangst van de klacht controleren of deze gegrond is. Indien dit het geval is zal een retour nummer (RMA) verstrekt worden. Het product moet in goede staat geretourneerd worden. Hiermee wordt bedoeld in originele verpakking, zelfs als deze open geweest is, inclusief de volledige inhoud zoals accessoires, kabels, handleidingen, CD en dergelijke. De klant dient systematisch het retournummer (RMA) en het volledige adres door te geven, zodat de aanvraag correct afgehandeld kan worden.
  • 1.4.2 Retour afhandeling
  • Na ontvangst van het pakket door ONE.NL zal aan de hand van het type product, de beschikbare voorraad en de wens van de klant door ONE.NL voorgesteld worden om het bestelde product opnieuw te verzenden. Dit kan tevens een vergelijkbaar product zijn na goedkeuring van de klant. ONE.NL behoudt het recht om gebruikte en beschadigde producten te weigeren.
  • 1.4.3 Verzendkosten bij retour
  • De verzendkosten zijn bij retourneren voor de verzender. Dit betekend dat wanneer klant een product naar ONE.NL stuurt de verzendkosten voor de klant zijn. In het kader van de tevredenheid van de klant, kan ONE.NL voorstellen om het pakket op te halen bij de klant via een partnertransporteur. Indien ONE.NL een nieuw product retour zend aan de klant zijn de verzendkosten voor ONE.NL.
  • NB.: Indien de klant kiest om het pakket zelf retour te zenden, kan ONE.NL de retourkosten aan de klant terugbetalen indien aan specifieke voorwaarden is voldaan. ONE.NL is dit niet verplicht.